torsdag 23. april 2009

Kjendisbok, kategori lavmåls

Jeg har jo helt glemt å følge opp kjendisboka. Ikke at det har vært flust av møter med celebriteter i det siste, noe følgende utvalg helt klart vil underbygge. Nå er det ikke mange kjendiser å se på den sveitsiske landsbygda, og om det så skulle dukke opp noen, er det tvilsomt at jeg ville dratt kjensel på dem. Hvilket understreker et viktig poeng; at begrepet "kjendis" er lokalt, subjektivt og ikke minst kontekstuelt.
Fun fact: University of the Nations' egen Provost bor i Burtigny, noe som sikkert ikke får så mange bjeller til å ringe hos dere, nettopp pga. ovennevnte faktum.

Men noe av det siste som skjedde før jeg forlot norsk jord, vel teknisk sett hadde jeg forlatt norsk jord, siden jeg befant meg på Gardermoen, var at jeg så Espen Høiby.

Kronprinsessens voldsdømte bror har ikke egentlig stått øverst på ønskelista over kjendiser jeg har drømt om å treffe, og begivenheten var heller ikke mer bemerkelsesverdig enn at han hang utafor Taxfree'n i samtale med en annen pilotkledd person.

Siden det første bildet jeg klarte å google opp på han, var dette, kan jeg også fortelle om mitt første og gjerne eneste møte med Tor Christian Elden. Kjipt at jeg aldri kan se noen spennende kjendiser, for, med fare for å kategorisere og skjære alle beryktede advokater over én kam, har jeg hatt ganske tilsvarende tanker om å treffe Elden som å møte Tor Erling Staff. Det var ca. like spennende som møtet med Høiby; jeg trasket gjennom et boligområde på Holmen i hovedstaden, da jeg plutselig så en stor hvit bil med NRK-logo på, og en kameramann som tilsynelatende intervjuet en hekk. Som altså viste seg å være, riktig, Tor Christian Elden.

Ikke så jeg stort til Støre da han var her tidligere i uka heller. Men med alle disse c-kjendisene er det kanskje like greit med kjendistørke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar